Trend Pendapatan Iklan Bagi Majalah Melayu dan Inggeris Advertising Revenue Trends for Malay and English Magazines

Main Article Content

Hamedi Mohd Adnan
Jenny Heng Gek Koon

Abstract

While magazine publishers are traditionally dependent on subscriptions and sales to cover the production costs, they are increasingly aware that advertising revenues are critical not only to gain profits but also to survive in the competitive market. For magazine publishing in Malaysia, advertising revenues for English magazines are notably higher compared to the same type of magazine in the Malay language, although their circulation is lower. This article will study the relationship between the circulation of two women magazines—Malay and English—and their advertising revenues. All data were collected from Media Index and from manual calculations of advertising revenues gained by the magazines. English women magazines are found to be rated higher by advertisers than Malay magazines. Productsadvertised in English magazines are normally international brands, while for Malay magazines, they are largely local ones. Malay magazines need to be more competitive in order to increase their advertising revenues.


Walaupun penerbit majalah secara tradisional bergantung pada langganan dan penjualan untuk menampung kos pengeluaran, mereka semakin menyedari bahawa pendapatan iklan sangat penting bukan hanya untuk memperoleh keuntungan tetapi juga untuk bertahan dalam pasaran yang kompetitif. Untuk penerbitan majalah di Malaysia, pendapatan iklan untuk majalah Inggeris lebih tinggi jika dibandingkan dengan jenis majalah yang sama dalam bahasa Melayu, walaupun edarannya lebih rendah. Artikel ini akan mengkaji hubungan antara edaran dua majalah wanita - Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris - dan pendapatan iklan mereka. Semua data dikumpulkan dari Indeks Media dan dari pengiraan manual pendapatan iklan yang diperoleh majalah. Majalah wanita Inggeris didapati dinilai lebih tinggi oleh pengiklan daripada majalah Melayu. Produk yang diiklankan dalam majalah Inggeris biasanya jenama antarabangsa, sementara untuk majalah Melayu, kebanyakannya adalah produk tempatan. Majalah Melayu perlu lebih kompetitif untuk meningkatkan pendapatan iklan mereka.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Section
Articles

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2