Gegar Vaganza: Persepsi Pengguna dan Penempatan Produk D’Herbs dalam Rancangan Realiti Televisyen di Malaysia Gegar Vaganza: Consumer perception and D’Herbs product placement in reality television shows in Malaysia

Main Article Content

Farah Farhanah Hishamudin
Nur Atikah A Rahman

Abstract

This study examines the types of product placements used in the television show Gegar Vaganza, particularly in its 5th season and looks at the consumer perceptions on the product placements used by D’Herbs Holdings Sdn. Bhd. Qualitative content analysis and in-depth interviews were conducted on eight respondents. The saturation of advertisements in the market has prompted marketers to turn to media product placement to deliver messages to the audiences more effectively. This study found that integrated implicit product placement received positive feedback on the process of recalling a brand or product. On the other hand, integrated explicit placements received positive perceptions in increasing the level of consumer information, however, received negative perceptions towards consumer purchasing intentions.


Kajian ini meneliti jenis peletakan produk yang digunakan dalam rancangan televisyen Gegar Vaganza khususnya pada musim ke-5 dan melihat persepsi pengguna terhadap peletakan produk yang digunakan oleh D’Herbs Holdings Sdn. Bhd. Analisis kandungan kualitatif dan temu bual mendalam telah dijalankan ke atas lapan orang responden. Ketepuan iklan dalam pasaran telah mendorong pengedar beralih kepada penempatan produk media untuk menyampaikan mesej kepada khalayak dengan lebih berkesan. Kajian ini mendapati penempatan produk implisit bersepadu mendapat maklum balas yang positif terhadap proses memanggil semula sesuatu jenama atau produk. Sebaliknya, penempatan eksplisit bersepadu menerima persepsi positif dalam meningkatkan tahap maklumat pengguna, namun menerima persepsi negatif terhadap niat membeli pengguna.


 

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Section
Articles